Workshop 'CollectiveAccess'

CollectiveAccess Open Source Collections Management Software

FARO en U.L.B. organiseren op 24 juni 2011 van 13 tot 16 uur een hands-on workshop CollectiveAccess. In een groep van maximaal 25 deelnemers ontdekken we praktisch aan de computer de mogelijkheden van CollectiveAccess, opensourcesoftware voor het ontsluiten en beheren van collecties van musea, archieven en allerlei digitale collecties. Deze software is steeds populairder in Vlaanderen.

Concreet zal u tijdens deze workshop leren hoe deze software kan gebruiken voor de collectie van uw organisatie. Elke deelnemer brengt drie verschillende digitale objecten mee (bvb foto, schilderij, prentkaart, video, geluid...) + beschrijvende data (meta-data). Samen met de lesgevers zullen we de CollectiveAccess software aanpassen naar de noden van uw organisatie. Om u een goed beeld te geven hoe het er in de praktijk aan toe gaat geeft Bart Ooghe erfgoedmedewerker bij Erfgoedcel Waasland een inleidende presentatie van het CollectiveAccess systeem van de erfgoedbank Waasland.

Meer informatie vindt u op de website van FARO.

24-06-2011
  • 10-05-2011