Summerschool 'Boeken van ver'

De eerste in het Armeens gedrukte bijbel, Amsterdam 1668

In augustus organiseren de Leerstoelgroep Boekwetenschap en Handschriftenkunde en de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam een boekhistorische summerschool. De summerschool vindt plaats van maandag 20 t/m vrijdag 31 augustus 2012. Het thema is dit jaar Boeken van ver en sluit aan bij de tentoonstelling De diaspora van het Armeense boek 1512–2012, te zien van 13 juni tot en met 9 september.

Summerschool

De summerschool wordt georganiseerd door de Leerstoelgroep Boekwetenschap en Handschriftenkunde en de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam. Het aanbod van cursussen, workshops en evenementen is aantrekkelijk voor iedereen die geïnteresseerd is in boekgeschiedenis: onderzoekers, studenten, bibliotheek- en museummedewerkers en alle andere liefhebbers van boeken en manuscripten, bibliotheken en antiquariaten, druktechnieken en typografie.

Programma

Het programma van de summerschool bevat onderdelen die binnen het thema passen, maar ook andere onderwerpen komen aan bod. Deelnemers kunnen een keuze maken uit een ‘à la carte’-programma, met zowel Nederlands- als Engelstalige onderdelen. Naast cursussen en workshops zijn er een boekensalon, voorstellingen met een toverlantaarn en een openluchtlezing in Artis met muziek. De summerschool wordt afgesloten met de vierde Frederik Mullerlezing.

Het volledige programma kunt hier downloaden en printen.

Meer informatie vindt u op de website van de Universiteit van Amsterdam.

20-08-2012 - 31-08-2012
  • Agendabericht
  • 07-05-2012
  • Sam Capiau (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)