Focusdag VVBAD 'Auteursrecht'

Copyright - all rights reserved

Een gebruiker van uw bibliotheek kopieert cd's op zijn/haar laptop in de bib. Kunt u daarvoor aansprakelijk gesteld worden? Uw archief wil stukken digitaal ter beschikking stellen, mag dat zomaar? Moet u auteursrechten betalen als u een folder maakt over de bibliotheek, op basis van een folder die de vorige bibliothecaris maakte? Mag u als universiteitsbibliotheek alle cursussen digitaal ter beschikking stellen?

Focus op auteursrecht

Wie ziet er nog de bomen door het bos met Europese richtlijnen en regels? Om meer inzicht te krijgen in deze materie organiseert VVBAD op maandag 10 oktober 2016 een focusdag gewijd aan auteursrecht.

U krijgt er een algemene introductie (wat mag wel/niet, wie is verantwoordelijk,...), een overzicht van de ontwikkelingen op internationaal niveau en een kijk op verschillende beheersvennootschappen. Daarnaast is er ook tijd voor discussie over de vragen die leven in de sector. Heeft u zelf specifieke vragen, dan kunt u die alsnog doorgeven aan klaartje.brits@vvbad.be.

Over VVBAD

De Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek, Archief en Documentatie vzw (VVBAD) is de beroepsvereniging in Vlaanderen van bibliothecarissen, archivarissen en documentalisten sinds 1921. Deze ledenvereniging, ondersteund door een professioneel team, stimuleert overleg en samenwerking in het werkveld en streeft naar uitwisseling van kennis en expertise.

Programma

Meer concrete info over het programma en de inschrijvingen volgt op de website van VVBAD.

10-10-2016

PXL Hasselt - Elfde-Liniestraat 24 - 3500 Hasselt

Deze activiteit vindt plaats van 09u30 tot 17u00.

• Agendabericht
  • 01-06-2016
  • Webredactie (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)