Studieplannen maken voor 2011-2012? Het FARO-dossier over erfgoedopleidingen!

Staafdiagram aanbod erfgoedopleidingen

Wilt u het komende jaar gaan bijstuderen in de cultureel-erfgoedsector? Voor (aankomende) erfgoedwerkers bestaan er verschillende opties op verschillende niveaus. Met oog op het nieuwe academiejaar stellen we dit aanbod graag opnieuw in de kijker.

FARO-dossier 'Opleidingen'

Vorig jaar bracht FARO, het Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed, de bestaande opleidingen in Vlaanderen voor cultureel-erfgoedprofessionals in kaart. In de analyse Erfgoedgeleerden in opleiding bood Jacqueline van Leeuwen (FARO) een stand van zaken en een kritische blik op de toekomst van het opleidingsaanbod voor cultureel-erfgoedprofessionals.

Het dossier 'Opleidingen' op de FARO-website bundelt alle informatie over erfgoedgerelateerde opleidingen en vorming. Het dossier wordt steeds up-to-date gehouden.

Bibliotheekgerelateerde opleidingen

Wij selecteerden enkele opleidingen uit het aanbod die interessant kunnen zijn voor wie werkt met bibliotheekerfgoed, en die in het komend cursusjaar van start gaan:

• 16-08-2011