British Library pakt uit met vernieuwde website

Homepage website British Library

The British Library nam recent haar website onder handen. De bibliotheek voerde enkele opmerkelijke verbeteringen door op de startpagina en introduceerde tegelijk een nieuw zoekinstrument. De startpagina is voortaan uitgerust met nieuwe navigatieknoppen, verschuivende afbeeldingen en uitklappende menu's.

Maar het is vooral de zoekfunctie Explore the British Library die een grote verbetering brengt. Gebruikers kunnen nu meer dan enkel de webpagina's en hoofdcatalogus doorzoeken: tweemaal zoveel krantenartikels, geluidsopnamen, theses, datasets, kaarten, trade literature, en gearchiveerde Britse websites - in totaal meer dan 60 million items - kunnen via de zoekfunctie worden geraadpleegd. Ook is het gemakkelijker dan voorheen om de resultaten te verfijnen. Voor het overige bleef de website onveranderd, maar een groots project voor het ontwikkelen van een volledig nieuwe website is reeds in aantocht.

Meer informatie vindt u op de website van de British Library.

• 29-08-2011
  • Webredactie (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)