50.000 handtekeningen voor #bibvooriedereen

Campagnelogo #bibvooriedereen

Op 19 januari lanceerde VVBAD de campagne #bibvooriedereen, een pleidooi voor het behoud van de openbare bibliotheek. Nu blikt de organisatie terug op een geslaagde campagne, met bijna 100 ambassadeurs, 49 partnerorganisaties, meer dan 50.000 handtekeningen en stapels prachtige kindertekeningen.

Op donderdag 4 oktober om 10 uur zal een kleine delegatie de verzamelde handtekeningen overhandigen aan Jan Peumans. Met het overhandigen van de handtekeningen wil VVBAD in de aanloop naar de lokale verkiezingen iedereen nog eens herinneren aan het belang van bibliotheken. Gemeentebesturen mogen ook in de nieuwe beleidsperiode de bibliotheken niet vergeten en moeten blijvend aandacht hebben voor hun werking en kracht.

• 28-09-2018
  • Ward De Wit (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)