Cometa in de praktijk

TitelCometa in de praktijk
PublicatietypeConferentiebijdrage
Publicatiejaar2013
AuteursClynckemaillie, Jessy, David Coppoolse, Tijs De Schacht, and Katrien Weyns
ConferentienaamInformatie aan Zee 2013
Publicatiedatum09/2013
ConferentielocatieKursaal Oostende
SamenvattingCometa is een praktisch model dat voor en door Vlaamse cultureel-erfgoedinstellingen werd ontwikkeld om iedereen die erfgoed wil beschrijven op het niveau van (deel)collecties snel op weg te helpen. Cometa werd gelanceerd op Informatie aan Zee 2011. Ondertussen kwam het tot een reeks praktische implementaties. In deze presentatie we u kennis maken met inhoudelijke en technische aspecten van drie Cometa-implementaties. Erfgoedcel CO7 (zuidelijke Westhoek) bereidt met behulp van het Cometa-model de komst van het regionaal erfgoeddepot en de uitbouw van de regionale depotwerking voor. Overleg Cultuur regio Kortrijk bracht met Cometa de lokale archeologische vondstensembles en andere collecties stelselmatig in kaart. In Archiefbank kunnen archiefbestanden en collecties Cometa-conform worden beschreven, en Cometa-beschrijvingen uit andere databanken kunnen worden geharvest door Archiefbank.
ToelichtingBij Cometa hoort een online informatiedossier dat te vinden is op www.cometamodel.be.
URLhttp://www.slideshare.net/VlaamseErfgoedbibliotheek/cometa-in-de-praktijk-informatie-aan-zee-2013
Citekey2929
  • Documentatie