Masterclass: Caroline Reed over waarderingstool Reviewing Significance 3.0

Afbeelding van een bijeenkomst

Caroline Reed werkt momenteel als onafhankelijke museum- en erfgoedconsulente. Ze geeft op 15 maart bij FARO een masterclass over Reviewing Significance 3.0, een waarderingstool die ze uitwerkte voor Collections Trust.

Eerder bouwde ze een ruime carrière uit in het Verenigd Koninkrijk als medewerker in uiteenlopende musea en adviseur voor de archiefsector.

Reviewing Significance 3.0

Reviewing Significance 3.0 is een waarderingstool die u toelaat om collectiewaardering meteen te linken aan aspecten zoals collectiebeleid, collectiezorg, of het gebruik van de collectie (in het kader van publiekswerking, onderzoek, welzijn en educatie). De handleiding, waarvan de derde versie net is gepubliceerd, werkte Reed uit in samenwerking met een aantal musea.

Revisiting Collections

In de namiddag licht Reed nog kort de handleiding Revisiting Collections over participatie in cultureel-erfgoedwerking toe. In opdracht van Collections Trust werd deze handleiding in het veld geëvalueerd.

15-03-2018

FARO, Priemstraat 51, 1000 Brussel

10.00 - 14.00 uur

Gratis. Inschrijven verplicht.

Max. aantal deelnemers

Inschrijven kan via de FARO-website.

• Agendabericht
  • 12-03-2018