Fotowedstrijd zoomt in op erfgoed

zwart wit beeld van een fototoestel

In het kader van het “Europees Jaar van het Cultureel Erfgoed” organiseert de Vlaamse overheid samen met de federale overheid en de andere deelgebieden een fotowedstrijd voor het grote publiek.

Tot 15 mei kan iedereen fotograferen wat hij of zij als zijn of haar erfgoed beschouwt en koestert. Dit kan gaan over Europees, immaterieel, onroerend of roerend erfgoed. Iedere burger mag maximaal vijf foto’s inzenden die hij in België genomen heeft van één of meerdere goed(eren), plaats(en) of activiteit(en) naar keuze.

In totaal zullen finaal 40 foto’s weerhouden worden door een Belgische jury. De prijsuitreiking zal plaats vinden in het najaar en de afdrukken zullen op het einde van 2018 – begin 2019 op verschillende locaties in België tentoongesteld worden.

U kan inschrijven via dit formulier.

Uiterste inschrijfdatum is tot 15 -05-2018.

• 09-04-2018
  • Webredactie (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)