Viering 'Conscience 200'

Hendrik Conscience

Op maandag 3 en dinsdag 4 december 2012 organiseren de Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal- en Letterkunde (KANTL) en het Centrum voor Receptiestudie (CERES) van de Hogeschool-Universiteit Brussel in Antwerpen en Brussel een tweedaags evenement in het kader van de tweehonderdste verjaardag van Hendrik Conscience (1812-1883).

Antwerpen

Op maandag 3 december organiseert de KANTL in samenwerking met de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience, het Letterenhuis, Antwerpen Boekenstad en het Cultureel Ontmoetingscentrum Sint-Andries (coStA) een viering naar aanleiding van Consciences geboorte, 200 jaar geleden in de Antwerpse Sint-Andrieswijk.

Brussel

Op dinsdag 4 december organiseert CERES een viering in Brussel, de stad waar Conscience de laatste vijftien jaar van zijn leven verbleef.

Het volledige programma vindt u in de folder in bijlage.

03-12-2012 - 04-12-2012
  • 20-11-2012
  • Sam Capiau (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)