Auteursrecht voor erfgoedprofessionals centraal op Publiek Domein Dag 2019

Copyrightsymbool met een verbodsbord

Op 21 januari 2019 vindt Publiek Domein Dag BE 2019 plaats, een Engelstalige studiedag over auteursrecht voor erfgoedprofessionals. Het doel is om bewustzijn rond het publiek domein te creëren en om erfgoedinstellingen te ondersteunen in het vrij beschikbaar maken van hun digitale collecties die niet meer onder het copyright vallen.

De studiedag is een intitiatief van de Koninklijke Bibliotheek van België, PACKED, Constant, Plus-tôt Te laat en Cinema Nova. Zowel sprekers uit de erfgoedsector als (creatieve) hergebruikers worden uitgenodigd om te vertellen over hun praktijk in het beschikbaar maken of hergebruiken van digitale collecties. Het evenement is specifiek gericht op mensen actief in de erfgoedsector om hun kennis rond IP te verbeteren en ervaringen uit te wisselen.

De studiedag wordt gevolgd door een Wikipedia-schrijfsessie in de Koninklijke Bibliotheek. Bovendien zullen er in april in Cinema Nova films van de Belgische regisseur Jacques Feyder (vanaf 2019 in het publiek domein) te zien zijn, samen met een tentoonstelling met creatieve werken gebaseerd op zijn werk.

Meer informatie over de studiedag vindt u op de website van PACKED, waar u zich ook kan inschrijven.

21-01-2019
  • Agendabericht
  • 18-12-2018
  • Ward De Wit (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)