E-cultuur. Bouwstenen voor praktijk en beleid

TitelE-cultuur. Bouwstenen voor praktijk en beleid
PublicatietypeBoek
Publicatiejaar2006
AuteursDe Wit, Dirk, and Debbie Esmans
Aantal pagina's2489789033463204
UitgeverAcco
PlaatsLeuven
ISBN9789033463204
SamenvattingDeze publicatie brengt aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden in kaart wat e-cultuur kan betekenen voor de verschillende culturele velden: de kunsten, het cultureel erfgoed en het sociaal-cultureel werk voor jeugd en volwassenen. Ook het onderwijs en de media komen aan bod. Het boek gaat tevens in op de rolveranderingen die zich aankondigen, geeft een voorlopige stand van zaken en doet tot slot voorstellen voor beleidsopties en -instrumenten die het Vlaamse e-cultuurbeleid mee vorm en inhoud kunnen geven. De ideeën in dit boek willen iedereen - deelnemers aan cultuur, de culturele velden, aanverwante sectoren en de overheid - te denken geven over de eigen verhouding tegenover e-cultuur.
URLhttp://www.cjsm.vlaanderen.be/e-cultuur/beleidskader/bouwstenen/lexicon/index.html
Citekey1315
  • Documentatie