Welkom aan boord! De boeiende ontdekkingsreis van stagiairs in de erfgoedsector

TitelWelkom aan boord! De boeiende ontdekkingsreis van stagiairs in de erfgoedsector
PublicatietypeBrochure
Auteursvan Leeuwen, Jacqueline
DepotnummerD/2010/11.52/7
UitgeverFARO. Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed vzw
PlaatsBrussel
Publicatiejaar2010
Pagina's84
SamenvattingElk jaar zetten vele studenten via stages hun eerste stappen op de werkvloer. Nieuwe horizonten, onverwachte perspectieven en heel wat inspiratie maken van de stage vaak een onvergetelijke ervaring, die de koers voor het verdere professionele leven kan bepalen. FARO wil stagiairs en hun mentoren in de cultureel-erfgoedsector een hart onder de riem steken. De publicatie 'Welkom aan boord' bundelt tips en aandachtspunten van heel wat ervaren stagementoren. Deze praktische handleiding is bedoeld voor alle cultureel-erfgoedorganisaties die graag meer met stagiairs willen werken (musea, archieven, bibliotheken, erfgoedcellen…). Een groot aantal praktische tools voor het ondersteunen van ervaringsgericht leren komt hierbij aan bod. De brochure geeft praktische antwoorden op de volgende concrete vragen: - Wat is de meerwaarde van het werken met stagiairs? - Wat is een goede opdracht voor een stagiair? - Hoe vinden cultureel-erfgoedorganisaties en stagiairs elkaar? - Waar moet u op letten bij het opstellen van een stageovereenkomst? - Hoe ontvangt u een stagiair in de organisatie? - Hoe geeft u feedback aan een stagiair? - Hoe blijven stagiairs gemotiveerd? - Wat is de verantwoordelijkheid van de stagementor bij de evaluatie van de student? Kortom: een onmisbaar instrument voor al wie stagiairs wegwijs wil maken in de erfgoedsector!
URLhttp://www.faronet.be/publicaties/welkom-aan-boord-de-boeiende-ontdekkingsreis-van-stagiairs-in-de-erfgoedsector
  • Documentatie
  • 25-05-2011