Tentoonstelling 'Venster op Leuven'

Stadszicht van Leuven

Vanaf 15 september tot 31 december kan je in de Centrale Bibliotheek van de K.U.Leuven een kleine tentoonstelling bezoeken van tekeningen, losbladige grafiek en historieprenten met oude zichten op Leuven. De expo leunt aan bij een gezamelijk initiatief van het Museum M, het Stadsarchief en de Centrale Bibliotheek van de K.U.Leuven om de Leuvense stadzichten in hun collecties gezamelijk online te brengen.

Zowel de Centrale Bibliotheek, als Museum M en het Stadsarchief bewaren tal van prenten die de Leuvense stad verbeelden. Deze prenten geven een goed beeld van hoe Leuven evolueerde doorheen de tijd. Aansluitend op Open Monumentendag, wordt in de Centrale Bibliotheek tussen de grote leeszaal en de kleine leeszaal het thema ‘conflict‘ verbeeld. De drie instellingen kozen speciaal voor deze gelegenheid een aantal prenten die tonen hoe Leuven eruit zag tijdens en na de wereldoorlogen. Het biedt een unieke kans om deze prenten samen te zien. Naast de tentoonstelling kan je vanaf 15 september de hele collectie oude prenten ook online bewonderen op www.vensteropleuven.be.

Meer informatie vindt u op de website van Erfgoedcel Leuven.

15-09-2011 - 31-12-2011
  • Agendabericht
  • 29-08-2011
  • Webredactie (Vlaamse Erfgoedbibliotheek)