Debat 'Geschiedenis en erfgoed, bondgenoten of concurrenten?'

Logo Viges - Vlaams Instituut voor Geschiedenis

Op 9 februari 2012 organiseert het Vlaams Instituut voor Geschiedenis (VIGES) voor de tweede keer een debat over een maatschappelijk relevant onderwerp in verband met de geschiedenisbeoefening in Vlaanderen.

Met het debat 'Geschiedenis en erfgoed, bondgenoten of concurrenten?' wil VIGES de relatie tussen de geschiedenisbeoefening en de erfgoedwerking in Vlaanderen aftasten en vergelijken met wat er in Franstalig België gebeurt. Ook voor erfgoedbibliotheken is een plaats ingeruimd binnen de discussie.

Meer informatie over deze bijeenkomst vindt u in de PDF-brochure onderaan deze pagina.

Aanvullende informatie

Het agentschap Kunsten en Erfgoed van de Vlaamse overheid publiceerde onlangs een toelichting bij de verhouding tussen cultureel-erfgoedwerking en geschiedschrijving.

09-02-2012

Paleis der Academiën