Infomoment 'Uw erfgoed op Flandrica.be'

Logo Flandrica.be

Staat uw erfgoed straks ook op Flandrica.be? Als het aan ons ligt wel. Erfgoedbibliotheken die hun pareltjes in de kijker willen zetten zijn van harte welkom als nieuwe partner van Flandrica.be.

We willen het erfgoedbibliotheken zo gemakkelijk mogelijk maken om deel te nemen aan Flandrica.be. Daarom organiseren we de komende maanden een starttraject voor nieuwe partners. We vertellen u daar graag alles over op het infomoment op dinsdag 1 juli 2014.

Starttraject

Het starttraject voor nieuwe partners bestaat uit drie praktische sessies waarin medewerkers van uw organisatie kennis maken met alle aspecten van Flandrica.be: inhoud, techniek en promotie.

Aan de hand van enkele werken uit de eigen collectie doorlopen ze alle stappen die nodig zijn voor opname in Flandrica.be. De sessies hebben de vorm van een collegagroep: de deelnemers doen expertise op en wisselen ervaringen uit onder begeleiding van medewerkers van onze partnerbibliotheken en externe deskundigen.

Na deze sessies is uw bibliotheek klaar om de eerste collectiestukken toe te voegen aan Flandrica.be en, als u dat wenst, om te participeren in toekomstige updates. Wist u trouwens dat deelname aan Flandrica.be en het starttraject gratis is? In elk geval tot 2018 staat de Vlaamse Erfgoedbibliotheek in voor de financiering van het platform.

Infomoment

Is deelname aan Flandrica.be en het starttraject iets voor uw bibiliotheek? Daarover wisselen we graag met u van gedachten op het infomoment. Dat is bedoeld voor directeurs, bibliothecarissen en collectieverantwoordelijken die Flandrica.be zouden willen inschakelen om hun collectie in de kijker te zetten in een breder verband.

Tijdens het infomoment gaan we dieper in op de mogelijkheden die Flandrica.be uw organisatie biedt en wat er nodig is om partner te worden. Ook het starttraject en de inhoud van de sessies lichten we uitgebreid toe.

We verwelkomen u graag als mogelijke nieuwe partner op dinsdag 1 juli 2014. Laat u ons via het inschrijvingsformulier even weten dat u komt? In de voormiddag kunt u op dezelfde locatie trouwens ook onze infosessie Schaderegistratie met UPLA bijwonen.

Schermafdruk voorpagina van Flandrica.be met tekst 'Staat hier straks ook úw erfgoed?'

Aanvullende informatie

De presentatie van deze sessie kunt u hier dowloaden of bekijken:

01-07-2014

Universiteit Antwerpen
Stadscampus
lokaal A107
Prinsstraat 13
2000 Antwerpen
(ligging en bereikbaarheid)

14:00-16:00 uur

(In de voormiddag om 10:00 uur kunt u op dezelfde locatie onze infosessie Schaderegistratie met UPLA bijwonen.)

Deelname is gratis, maar inschrijven is verplicht.

is niet meer mogelijk...

• Agendabericht