Tentoonstelling 'Bijzondere vrouwen, bijzondere boeken'

Kaft boek Jeanne d'Arc

Tot en met 26 oktober 2019 staat de Expositie Topstukken bij de Koninklijke Bibliotheek van Nederland in Den Haag in het teken van 'bijzondere vrouwen'. De tentoonstelling vertelt het verhaal van veertig bijzondere vrouwen in veertig bijzondere boeken.

Bijzondere vrouwen

Dit jaar is het honderd jaar geleden dat in Nederland het vrouwenkiesrecht is ingevoerd. Daarom staat in 2019 het thema vrouwen centraal bij de Koninklijke Bibliotheek. Een belangrijk onderdeel van dit thema betreft de tentoonstelling over bijzondere vrouwen in bijzondere boeken. De tentoonstelling tracht een beeld te schetsen van het belang van vrouwen voor de literatuur doorheen de geschiedenis. De tentoonstelling toont onder andere een beeldverhaal uit 1250 waarin de heldhaftige Judit haar stad bevrijdt en een prachtig boek uit 1404 met literaire bijdragen van Christine de Pisan. Daarnaast komen ook onder andere Anna Maria van Schurman, Jeanne d'Arc en Anne Frank aan bod.

Meer informatie over de tentoonstelling vindt u via de website van de Koninklijke Bibliotheek

20-07-2019 - 26-10-2019
Praktisch

Expositie Topstukken: eerste verdieping Koninklijke Bibliotheek