Nieuwe reeks boekhistorische lezingen van de VWB

Logo Vlaamse Werkgroep Boekgeschiedenis

De Vlaamse Werkgroep Boekgeschiedenis (VWB) organiseert vier keer per jaar boekhistorische lezingen in de Nottebohmzaal van de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience. Ze werkt hiervoor nauw samen met de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience en de Vereniging van Antwerpse Bibliofielen. De nadruk ligt op afgerond of lopend onderzoek waarin het boek uit de Lage Landen vanuit een internationale invalshoek wordt belicht.

De lezingen zijn in het Engels, beginnen om 18u en duren ongeveer een uur. Nadien is er een half uur tijd om met de spreker in discussie te treden of vragen te stellen. De toegang is gratis. Vooraf reserveren is gewenst en kan via 03 338 87 10 of consciencebibliotheek@stad.antwerpen.be.

In het najaar van 2010 komt Alistair McCleery spreken, in het voorjaar van 2011 komen David Shaw en Yann Sordet spreken. Zodra de exacte data en onderwerpen bekend zijn zullen ze via deze website en die van de VWB bekend worden gemaakt.

• 04-06-2010
  • Eva Wuyts ()