Aanwinsten van de KU Leuven op Flandrica.be

Gezicht op Leuven in de vroege zeventiende eeuw

KU Leuven Bibliotheken - Bijzondere Collecties brengt een zevental nieuwe werken naar Flandrica.be, waaronder werk van de humanisten Justus Lipsius, Desiderius Erasmus en Rembert Dodoens en een boek van Felix Timmermans.

Deze nieuwe titels incluis vindt u nu 136 becommentarieerde collectiestukken van de KU Leuven in de online erfgoedbibliotheek. Met de nieuw toegevoegde Collectanea Adriani brengt de universiteit het aantal Vlaamse topstukken in Flandrica.be op 87.

De aanwinsten

Justus Lipsius, Lovanivm: siue Opidi et academiæ eivs descriptio. Libri tres (1605)

Felix Timmermans, Het Hovenierken Gods: met tien penteekeningen (1926)
Rembert Dodoens, Medicinalivm observationvm exempla rara (1585)
Collectanea Adriani (15 eeuw)
Desiderius Erasmus, Catonis disticha moralia (1523)
Desiderius Erasmus, Ratio seu methodus compendio perveniendi ad veram theologiam (1518?)
Desiderius Erasmus, Epistolae palaeonaeoi. Ad haec Responsio ad dispvtationem cvivsdam Phimostomi de divortio (1532)

Flandrica.be. Erfgoedbibliotheken online

Flandrica.be is een website met letterschatten uit Vlaamse erfgoedbibliotheken. U kan er op een inspirerende en intuïtieve manier kennis maken met het vaak onbekende culturele erfgoed in onze bibliotheken.

Erkende topstukken

Op Flandrica.be vindt u meer dan tachtig erkende topstukken. Het zijn werken van uitzonderlijke betekenis die Vlaanderen niet zomaar mogen verlaten. Vanwege hun belang worden ze met extra zorg omringd. Dankzij digitalisering kan u ze toch zelf doorbladeren.

• 07-10-2019