Oud (brief)papier? Onze zorg!

Memoblokjes

Op 6 mei 2019 is de vzw Vlaamse Erfgoedbibliotheken verhuisd naar de Statiestraat 179 in Berchem. Sinds januari 2019 is er ook al een nieuwe naam: van Vlaamse Erfgoedbibliotheek naar Vlaamse Erfgoedbibliotheken.

Een nieuwe naam en een nieuw adres, dat brengt heel wat grote en kleine veranderingen met zich mee, zoals: wat nu met al ons oude, papieren correspondentiemateriaal? Daar wisten we een verrassende en duurzame oplossing voor te vinden. Ons oude briefpapier lieten we door EnvelopeBook verwerken tot deze limited edition memoblokjes.

Zes verschillende fragmenten uit de fotoreeks van Ivo Wennekes voor de Schadeatlas bibliotheken sieren de omslag. De vellen aan de binnenkant van het blokje bestaan uit ons versneden briefpapier. Zo zijn ons logo met oude naam, de jaarringen, ons oude adres en onze oude contactgegevens hier en daar terug te vinden. Zeldzaam zijn deze memoblokjes alvast met zekerheid, want van elke soort zijn slechts 180 exemplaren gemaakt.

Heeft u ons exclusief memoblokje al in handen om uw sprankelende ideeën in neer te pennen?

• 29-05-2019
  • Ward De Wit (Vlaamse Erfgoedbibliotheken)