Word wat je wil: Restaurantievakman van papier

Peservatie van boeken in de Provinciale Bibliotheek limburg

Vanaf september werkt SYNTRA Limburg voor de opleiding Restauratievakman van papier samen met de Provinciale Bibliotheek Limburg. De cursisten zullen enkele stukken uit de erfgoedcollectie van de bibliotheek conserveren en restaureren.

Deze vierjarige opleiding geeft de cursisten een grondige vakkennis en leert hen de technische vaardigheden die nodig zijn om als medewerker in een erfgoedinstelling of zelfstandige expert aan de slag te gaan.

Meer informatie over de opleiding Restauratievakman van papier vind je op de website van SYNTRA. Of kom naar de infodag van SYNTRA Limburg, campus Tongeren op dinsdag 3 september van 18u00 – 21u00. De docenten staan dan paraat om al je vragen te beantwoorden.

• 19-07-2013
  • Renate Maes (Bibliotheek Hasselt Limburg)