Save the date voor het vierde overlegplatform voor erfgoedbibliotheken!

Het derde Overlegplatform (Leuven 2012)

Op donderdag 3 oktober organiseren  de Vlaamse Erfgoedbibliotheek en de VVBAD voor de vierde maal een overlegplatform voor alle erfgoedbibliotheken in Vlaanderen en Brussel. Deze bijeenkomst is een forum voor dialoog, informatie-uitwisseling en samenwerking voor alle medewerkers van erfgoedbibliotheken.

Het overlegplatform 2013 gaat door in de Stadscampus van de Universiteit Antwerpen van 11u tot 17u. Op de agenda staan voorlopig al de volgende onderwerpen:

• Een debat met vertegenwoordigers van enkele politieke partijen over de toekomst van erfgoedbibliotheken.
  • De voorstelling van UPLA, het schaderegistratiemodel voor erfgoedbibliotheken dat wordt ontwikkeld door de Vlaamse Erfgoedbibliotheek.
  • Een presentatie over de mogelijkheden van open (cultuur)data voor erfgoedbibliotheken.
  • Een preview van het crowdfundingplatform dat de Vlaamse Erfgoedbibliotheek en het Vlaams Fonds voor de Letteren in oktober zullen lanceren.

Een definitieve agenda wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt.

Tussen 10 en 11u hebben de deelnemers aan het overlegplatform (optioneel) de mogelijkheid om kennis te maken met de bibliotheek van het Ruusbroecgenootschap en de Bijzondere Collecties van de Universiteitsbibliotheek Antwerpen.

Voor alle deelnemers wordt een lunch voorzien. Achteraf is er een afsluitende receptie.

Deelname aan het overlegplatform en het randprogramma (plaatsbezoek) is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt. Daarom vragen we u om uiterlijk 27 september in te schrijven via het online inschrijvingsformulier.

Een definitieve agenda wordt later nog bekendgemaakt.

• 25-07-2013
  • Eva Wuyts ()